annelise

Alla inlägg under mars 2011

Av annelise - 27 mars 2011 09:41



Dagens visdomsord: 




 

Av annelise - 22 mars 2011 13:37

Det ska jag bara säga - att så fort marken är torr härute, så är det jag som tar med mig ut, allt vad huset förmår, av liggunderlag, skinn, kuddar och filtar och bosätter mig under lönnen tills den första frosten driver mig inomhus någon gång i oktober!



 

Av annelise - 21 mars 2011 09:04

Jaaaaaa.........!!!!!!!!!!! 





Av annelise - 20 mars 2011 09:21

Libyen, Japan, kärnkraft....mycket händer i världen - nånstans sitter gruvarbetare instängda, det är oro i Jemen....aldrig lugnt nånstans.


Såsom i det stora, så ock i det lilla....jag tycker mitt lilla liv är i gungning hela tiden.


En katastrof är relativ beroende på vem som upplever den. Katastrof kan vara restskatt, eller att man blir sjuk på semesterresan, den länge efterlängtade som man kanske sparat till i flera år. 


Katastrof är när ett flygplan störtar eller en kärnkraftsreaktor havererar. Att flyga är säkert, det går snabbt och smidigt och det sägs att det är farligare att åka bil till flygplatsen än vad själva flygturen är. Kärnkraft är rent och anses vara en säker energikälla. Fler dör i kol- och koksgruvor än i kärnkraftsolyckor, t ex.


Katastrof är när det händer något i det man tror är säkert - i ett förhållande kommer den ene hem och berättar att h*n träffat en annan och vill skiljas, ens barn drabbas av en dödlig sjukdom, gud förbjude....


Det som händer i Japan är en stor katastrof - jordbävning, tsunami och reaktorhaveri. Folk i Sverige däremot börjar hamstra jod-tabletter....snacka om att vara sig själv närmast.


Vi är ganska beroende av energi här i vår lilla ankdamm. Men min åsikt är att kärnkraften inte är så säker som det sägs. Helt okej tills något händer, men avfallet då? 


Ingen vet vad som händer om 100 år, 1000 år eller ännu längre fram. Som jorden skakar på sig redan nu, kan man inte veta var nästa jordbävning uppstår, vi kan heller inte vara säkra på att inte nån galen forskare får för sig att gräva upp avfallet och se vad som hänt med det - om 163 år kanske?


Vi kanske måste stå ut med vindsnurrorna - inte är de vackra och de låter rätt mycket när vinden drar på - men betänk alternativen....Måste vi ha den standard vi vant oss vid? Jag inte är så säker på att vi faktiskt behöver den.


Skapade behov - vad är viktigt i livet?  


Är det en katastrof om vi inte kan köpa en ny SUV eller resa till Thailand ett år? Allt är relativt.


Allt är jättebra och säkert - så länge det fungerar som det ska....så enkelt är det!



Tornet


- allt man byggt upp raseras - har man tur och har byggt en bra grund finns chansen att bygga upp allt igen men på ett nytt sätt.

Av annelise - 9 mars 2011 08:12

Det här går runt på Facebook. Okej, kalla mig grinig men jag tycker inte det är särskilt kul.


Jag menar, hur kan en kille som sitter och ser på nyheterna börja tänka i de här banorna? Jag hörde också på radio några som tyckte man skulle klä Khadaffi i "fånig" kläder och skicka honom utför en skidbacke.


Fattar folk inte allvaret? Eller är det jag som är så jävla tråkig att jag inte kan skratta när civila, kvinnor och barn skjuts ihjäl på gatorna? När folk försöker befria sig efter åratals förtryck och terror....


Eller behöver man ett skratt för att befria sig från allvaret för en stund? Visst kan det vara så men....


Nej, jag tycker inte det är roligt, jag ville inte ens lyssna klart...sån är jag!



Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards