annelise

Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

Semester

Av annelise - 7 juli 2009 08:13

Dagarna tickar iväg, och vädret är inte så somrigt längre - eller är det kanske det det är? Svensk sommar = 15 grader och växlande molnighet. Man blir fort bortskämd och värmeböljan vi hade i månadsskiftet var fantastisk. Dock liiite för varm för en nordbo som jag.


Men, man får inte klaga, sägs det. Varför inte? Om man faktiskt mår dåligt av värme och söker skugga och svalka då kan man hantera det för sin egen del och det finns ingen anledning att skriva till regeringen och be dem ändra vädret bara för min skull.Så ni som njuter får njuta och jag njuter av svalkan i skuggan. 


För att ytterligare ta vara på min korta semester åker jag till Örnsköldsvik idag för att umgås med vänner där. Min sambo har börjat jobba, stackar´n men jag känner att jag kan passa på, särskilt när vädret är som det är.


Jag bodde i Övik i 10 år, sen sommarjobbade jag där ytterligare 5 år (på Gene, se tidigare inlägg) så banden är starka till denna lilla stad som också kallas Dövik. Men så död är den inte, dock är det hockey som gäller och inte mycket annat. Men som småbarnsförälder trivdes jag bra där, det är fint och det finns fantastisk natur runt knuten. Däremot förstår jag ungdomarna som vill därifrån, platsar man inte i Modo finns inte mycket kvar att göra. Lite hybris och storhetsvansinne finns där men också en stark framåtanda.  Okej, det är 10 år sedan jag flyttade därifrån så jag ska inte säga så mycket mer.


Men idag åker jag upp, ska bo hos en av mina bästa vänner som väver otroligt fina mattor mm (www.lintagan.se) och vi ska besöka Östansjö Fäbodar och grilla och sjunga och kolla vad som hänt på Gene sen sist (www.dufvabygg.se/gene/) och prata och skratta.....


Lägger in en bild från Kvikkjokk för att påminna om det bästa sommaren har!

 
 
Lie

Lie

7 juli 2009 10:45

Här är en till som inte gillar tokvärmen och som upplever att det inte är tillåtet, att säga det högt.

Ha det riktigt skönt och trevligt på din lilla tripp!

http://liesblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susanne

8 juli 2009 11:38

Härligt att läsa! Saknar barndomsvänner och kan ibland bli lite avundsjuk på er som har en "liten trist håla" att falla tillbaka på. Stockholm är inte samma sak men vi får det vi får...och jag älskar sol och värme... Kram

 
helen

helen

9 juli 2009 19:53

Är absolut inga kvar, mer saker som ska fixas i lägenheten, med eller utan Martin ;)

http://helly.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annelise - 6 september 2016 19:33


Det var ett tag sedan... Long time, no writing...   Sist skrev jag om min förra chef som vågade tro på mig, utbränd gammal käring. Dock nådde hon inte ända fram, trots att hon nog ville. Inget fast jobb, bara förlängning på förlängning och en lön...

Av annelise - 28 februari 2016 16:54


  Vet ni, jag har helt slutat söka jobb. Det är ingen idé för någon som jag. Äldre, med en sjukdomshistoria bakom mig.   Men har ni tänkt på en sak, ni arbetsgivare?   I min ålder vabbar man aldrig. I min ålder har man rätt lång arbetsli...

Av annelise - 13 oktober 2015 08:09


  Nobelpriset i medicin går till alla kämpande sjuk- och undersköterskor på våra sjukhus.   Nobelpriset i ekonomi tilldelas alla ensamstående mammor som får barn- och underhållsbidraget att räcka till en ständigt växande, krävande barnaskara va...

Av annelise - 21 mars 2015 10:41


Ja, jag vet att det här är negativt. Men så här känns det nu och det tänker jag skriva om. Oavsett alla förståsigpåare, besserwissers och förespråkare av attraktionslagen. Nej, tanken skapar inte allt. Nej, det går inte att tänka sig frisk. Nej, det ...

Av annelise - 22 januari 2015 10:16


I barndomslandet lekte vi jämt. Vi var ute jämt. Hade vi roligt jämt? Nej, kanske inte. Det var inte så roligt när man inte fick vara med.    Så känner jag litegrann nu. Faktiskt. Jag får inte vara med. Inte på jobbet där man nu planerar för utve...

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards