annelise

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2011

Att vilja är att kunna

Av annelise - 2 oktober 2011 21:30

Jag vet inte vad jag vill!


Jag har velat länge nu - jag har velat hit och dit och jag har velat fel och jag har velat rätt. Men det jag ville blev fel, och det som var fel ville jag inte men jag trodde jag ville?


Men vad vill jag nu?


Bli frisk och pigg - då kanske jag vet vad jag vill. För det jag vill nu kanske jag inte orkar - eller så ger det mig energi så att jag faktiskt både orkar och vill mer!


Vet i alla fall inte vad jag vill - vad vill jag?


Det är utbrändheten - är man deprimerad vill man ingenting, är man utbränd vill man massor men tvingas gång på gång inse att man inte orkar - eller inte ska heller. Det blir för mycket. 


På morgonen vill man ingenting, då är man för trött och värkbruten för att ens orka in i duschen, det tar ett tag att komma sig dit. Frampå mitt på dagen känns det annorlunda igen och man kanske till och med gör något - och hej å hå, på kvällen är man då så himla trött.


Positivt tänkande säger att det jag vill det kan jag - i helsicke heller säger jag. Det är det amerikanska NewAge-stuket som är ytligt och förljuget. En annan sak är att vara optimist och tänka att om jag är pigg i morgon ska jag.....lägga ribban på en vettig nivå, förväntningarna lagom högt och sen lyckas! Det är mycket bättre än att ramla ner i ytterligare ett svart hål för att man inte klarar det man vill. Eller trodde att man ville.


Allt går inte att rå på med tankekraft - däremot kan man rå på hur man handskas med livet. Återkommer när jag vet vad jag vill....


Om jag vill.....kan jag se småtrollen i skogen på kvällen....


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annelise - 6 september 2016 19:33


Det var ett tag sedan... Long time, no writing...   Sist skrev jag om min förra chef som vågade tro på mig, utbränd gammal käring. Dock nådde hon inte ända fram, trots att hon nog ville. Inget fast jobb, bara förlängning på förlängning och en lön...

Av annelise - 28 februari 2016 16:54


  Vet ni, jag har helt slutat söka jobb. Det är ingen idé för någon som jag. Äldre, med en sjukdomshistoria bakom mig.   Men har ni tänkt på en sak, ni arbetsgivare?   I min ålder vabbar man aldrig. I min ålder har man rätt lång arbetsli...

Av annelise - 13 oktober 2015 08:09


  Nobelpriset i medicin går till alla kämpande sjuk- och undersköterskor på våra sjukhus.   Nobelpriset i ekonomi tilldelas alla ensamstående mammor som får barn- och underhållsbidraget att räcka till en ständigt växande, krävande barnaskara va...

Av annelise - 21 mars 2015 10:41


Ja, jag vet att det här är negativt. Men så här känns det nu och det tänker jag skriva om. Oavsett alla förståsigpåare, besserwissers och förespråkare av attraktionslagen. Nej, tanken skapar inte allt. Nej, det går inte att tänka sig frisk. Nej, det ...

Av annelise - 22 januari 2015 10:16


I barndomslandet lekte vi jämt. Vi var ute jämt. Hade vi roligt jämt? Nej, kanske inte. Det var inte så roligt när man inte fick vara med.    Så känner jag litegrann nu. Faktiskt. Jag får inte vara med. Inte på jobbet där man nu planerar för utve...

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards