annelise

Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Lån och försäkringar - lögn och förbannad dikt

Av annelise - 1 november 2011 09:43

För ett antal år sedan tog jag ett lån och samtidigt en låneförsäkring.


Senaste årets sjukskrivning och uppsägning har gjort att jag fått sämre ekonomi och därmed ansökt om att försäkringen ska träda i kraft. 


Skickade in skadeanmälan i maj.....inget hände....allt drog ut på tiden, och intyg efter intyg krävdes in. Till sist blev jag förbannad när jag inget hörde - jo, då väntade de på intyg från Försäkringskassan. Fortsatte vänta, inget hände.....mailade.....mailade igen....och igen....


Till sist lät jag min ilska visa sig i mail och fick då till svar att de väntade på ett intyg från en annan arbetsgivare (som jag haft då jag tog lånet). Varför den arbetsgivaren inte hörts av, trots tre påminnelser låter jag vara osagt....Det är också dålig stil!


Men....alltnog - i mitt sista mail skrev jag att jag inte tänkte betala försäkringen eftersom det inte verkade vara någon idé och att jag i min enfald trott att denna skulle vara till hjälp om man blev arbetslös eller sjuk. Finansbolaget motiverade också detta med att jag inte har någon arbetsgivare? 


Hallåååå?


Moment 22 igen....till sist, nu när jag sa ifrån mig försäkringen var de jäkligt snabba med att svara att de avslutar mitt ärende.....från dag till annan....då gick det fort att komma till beslut!


Nej, jag rekommenderar inte låneskydd, eller låneförsäkringar som administreras av Genworth Financial. Min kloka pappa sa alltid om försäkringsbolag att de har som princip att aldrig betala ut nåt. Jag tror honom!






 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annelise - 6 september 2016 19:33


Det var ett tag sedan... Long time, no writing...   Sist skrev jag om min förra chef som vågade tro på mig, utbränd gammal käring. Dock nådde hon inte ända fram, trots att hon nog ville. Inget fast jobb, bara förlängning på förlängning och en lön...

Av annelise - 28 februari 2016 16:54


  Vet ni, jag har helt slutat söka jobb. Det är ingen idé för någon som jag. Äldre, med en sjukdomshistoria bakom mig.   Men har ni tänkt på en sak, ni arbetsgivare?   I min ålder vabbar man aldrig. I min ålder har man rätt lång arbetsli...

Av annelise - 13 oktober 2015 08:09


  Nobelpriset i medicin går till alla kämpande sjuk- och undersköterskor på våra sjukhus.   Nobelpriset i ekonomi tilldelas alla ensamstående mammor som får barn- och underhållsbidraget att räcka till en ständigt växande, krävande barnaskara va...

Av annelise - 21 mars 2015 10:41


Ja, jag vet att det här är negativt. Men så här känns det nu och det tänker jag skriva om. Oavsett alla förståsigpåare, besserwissers och förespråkare av attraktionslagen. Nej, tanken skapar inte allt. Nej, det går inte att tänka sig frisk. Nej, det ...

Av annelise - 22 januari 2015 10:16


I barndomslandet lekte vi jämt. Vi var ute jämt. Hade vi roligt jämt? Nej, kanske inte. Det var inte så roligt när man inte fick vara med.    Så känner jag litegrann nu. Faktiskt. Jag får inte vara med. Inte på jobbet där man nu planerar för utve...

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards