annelise

Alla inlägg den 14 november 2013

Av annelise - 14 november 2013 20:28


Stora boken om....


Eller...


....for dummies


Boken om mitt liv föreligger endast IRL och pågår för fullt och ingen vet hur den slutar. Jo, jag lär väl dö som alla andra, min kropp i alla fall medan själen glatt och nyfiket vandrar vidare.


Inga problem där...men hur, och fram till dess?


Det har varit mycket död och elände i höst. Flera av mina vänner har förlorat en förälder, dessutom under inte helt vanliga omständigheter.


Boken om ditt liv skrivs hela tiden – och man kan välja vad som står i den.


Det finns en film som heter The Bucket List – där två gubbar skriver en lista på 100 saker de vill hinna göra innan de dör. Man kan också skriva sin egen dödsruna – vad ska stå i tidningen när jag är borta?


Min kompis farfar la sig på kökssoffan när han pensionerades för han tyckte livet var ändå inget att ha när han inte fick jobba längre – så han inväntade döden i stort sett. Kruxet var att han inte räknat med att leva tills han blev över 90 bast.


Så kan det gå...


Kontentan är – lev livet nu, medan du har det.... och skriv gärna en bok!


 



Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards