annelise

Alla inlägg den 7 april 2013

Av annelise - 7 april 2013 10:08

Jag kan ju inte sluta grotta ner mig i alla hurtfriska och klämkäcka uttalanden. Vi ska leva i nuet. Vi ska tänka positivt... Men om man tänker positivt då är man ju i framtiden? För man behöver inte tänka positivt om allt är bra här och nu? Eller hur? Då lever man inte i nuet.... 


Just nu har det snöat och är flera minusgrader fast det är en bit in i april. Här i norr ligger mycket snö kvar och det har varit kalla nätter i minst en månads tid. 


Det betyder att jag fryser NU men hoppas på att slippa frysa om ett tag. Det är vad jag kallar optimism. Positivt tänkande i det här fallet betyder att jag skulle säga ungefär såsom så "jag fryser men det är bara bra för min utveckling för då lär jag mig nåt av det" t ex att  "Det finns de som har det värre, jag kan i alla fall ta på mig varmare kläder".


Ja...


I övrigt ligger min mor på sjukhus, hon har opererat höften men mår inte så bra efter operationen. Jag är full av beundran för sköterskorna som tar sig tid att svara i telefonen och berätta hur hon har det. Igår ringde jag och en syrra svarade som var i andra ändan av avdelningen. Glatt svarar hon att hon ska gå till mammas rum och se hur det är. Ja, men jag kan ringa lite senare, sa jag. Nej, jag har sparkcykel och bärbar telefon, säger hon glatt.... Så stannar hon i dören och smygkikar in och ser en annan syrra pyssla om mamma. Du ska få prata med henne när hon är klar, säger hon och efter att jag pratat med den andra syrran, lika gullig hon, smyger hon fram till mamma och säger att jag ska ringa henne på mobilen och undrar om hon orkar prata. 


Det, alla landstingsdirektörer - det är de som gör jobbet! Det är de som ska ha bra betalt och uppskattning!


Jo, mamma orkade prata men var väldigt trött av hög feber och höga doser morfin... Idag ska jag hälsa på henne igen.


     



Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards