annelise

Alla inlägg den 9 augusti 2014

Av annelise - 9 augusti 2014 17:08

Hemma efter en fantastisk sommar och semester. Börjar jobba på måndag och det ska jag säga att det är tur jag har så bra jobb, annars vete fasicken hur det skulle gå. Så svårt att lämna stugan men samtidigt så välbehövligt, det är faktiskt rätt skönt med riktig toa och dusch. 


Tar ett tag i utmaningarna igen - numro 37. Mitt/mina syskon. Jag har en syster, hon är fyra år yngre än jag och vi ses ett par gånger per år och pratar i telefon, inte alltför ofta men när vi väl ses eller hörs tar vi bara upp tråden där vi slutat och allt är som det ska. Min syster är alltså ingen större utmaning ;-)


Hon har förstås också tillbringat en hel del somrar i Lill-stugan, och har sina egna minnen därifrån. Hon och hennes man kom upp ett par dagar och det var roligt att prata minnen och se hur olika vi såg saker, hur olika vi kom ihåg men också rätt lika. Vi har samma föräldrar, samma farmor och farfar och kusiner... men ändå så olika minnen. 


 


Farfar, farmor, jag, mamma och så syrran längst fram, med dockan i ett stadigt grepp. 


Alltnog, vi hade ljuvliga kvällar, satt länge ute i den mörknande augustinatten, såg månen gå upp och några stjärnor tändas. Vin och god mat. Som det ska vara...


 

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards