annelise

Direktlänk till inlägg 7 juni 2009

Att rösta eller icke rösta...

Av annelise - 7 juni 2009 15:02

I många år har jag inte röstat alls eller röstat blankt - varför? Ja, jag har inte tyckt att något parti svarat mot det jag vill och känner, jag har haft ett enormt politikerförakt som även det senaste året spätts på av allehanda bonusar och annat sk-t.


Sen har det också varit så att jag tyckt att röstar jag på ett parti som jag håller med delvis, så röstar jag också på det jag inte håller med om - och det blir fel.


Men hur det nu är känns det plötsligt viktigt. Jag har hittat min politiska hemvist...och jag tror att jag i alla år varit påverkad av mina föräldrar, pojkvänner och andra och har helt enkelt inte funderat själv så mycket. Tills mitt samvete hann ikapp mig och jag plötsligt inte visste nå´nting och därför gav upp hela röstandet. 


Jag röstade för EU, hua...tycker jag nu. Hur kunde jag? Jo, starkt påverkad av mina föräldrar, min dåvarande man - tänkte inte själv.


Nu tänker jag själv och det känns sååå bra....och mitt hjärta sitter till vänster, som det alltid gjort, trots det spott och spe det fått utstå. Jag vill inte ha EU alls men när det nu finns där (och jag själv var med och röstade dit eländet) så måste jag väl göra det jag kan - NU.


Och hur det än är - jag bor med en lantbrukare och vi får stöd av EU, att ha kvar de öppna landskapen, att odla jorden och kunna ha fria djur. Vad ska man säga om det?

 
 
Lie

Lie

8 juni 2009 22:21

Jag har ett förflutet som mycket aktiv. MYCKET akriv. Bl.a ordförande i en politisk byaförening, på 80-talet. Sedan blev det jobb, jobb, jobb och i EU-frågan har jag vaknat sent. Röstade inte förra gången, men NU gjorde jag det - inte vill jag gå miste om demokratiska rättigheter! ;-)

http://liesblogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annelise - 6 september 2016 19:33


Det var ett tag sedan... Long time, no writing...   Sist skrev jag om min förra chef som vågade tro på mig, utbränd gammal käring. Dock nådde hon inte ända fram, trots att hon nog ville. Inget fast jobb, bara förlängning på förlängning och en lön...

Av annelise - 28 februari 2016 16:54


  Vet ni, jag har helt slutat söka jobb. Det är ingen idé för någon som jag. Äldre, med en sjukdomshistoria bakom mig.   Men har ni tänkt på en sak, ni arbetsgivare?   I min ålder vabbar man aldrig. I min ålder har man rätt lång arbetsli...

Av annelise - 13 oktober 2015 08:09


  Nobelpriset i medicin går till alla kämpande sjuk- och undersköterskor på våra sjukhus.   Nobelpriset i ekonomi tilldelas alla ensamstående mammor som får barn- och underhållsbidraget att räcka till en ständigt växande, krävande barnaskara va...

Av annelise - 21 mars 2015 10:41


Ja, jag vet att det här är negativt. Men så här känns det nu och det tänker jag skriva om. Oavsett alla förståsigpåare, besserwissers och förespråkare av attraktionslagen. Nej, tanken skapar inte allt. Nej, det går inte att tänka sig frisk. Nej, det ...

Av annelise - 22 januari 2015 10:16


I barndomslandet lekte vi jämt. Vi var ute jämt. Hade vi roligt jämt? Nej, kanske inte. Det var inte så roligt när man inte fick vara med.    Så känner jag litegrann nu. Faktiskt. Jag får inte vara med. Inte på jobbet där man nu planerar för utve...

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards