annelise

Alla inlägg den 22 september 2010

Av annelise - 22 september 2010 07:41

Jag har plockat bort de inlägg jag delat eller lagt in själv som på något sätt driver med vårt nya riksdagsparti på Facebook.


Varför det? Jo, hur illa jag än tycker om deras politik känner jag att jag inte ska driva med eller håna dem som grupp - för det är precis det många av dem gör! Hånar och driver med t ex personer från andra länder, som grupp!


Jag är således inte bättre. Visst är det kul när någon man inte gillar gör bort sig, men det är inte så en kamp ska bedrivas.


Detta ska mötas med saklighet och kunskap, framförallt kunskap för det är där det brister. Många ger sig på andra utan tillräcklig kunskap om vad de står för och vad det betyder.


Det kanske är därför man tycker om indisk mat men tycker det är fånigt att de har heliga kor.


Det är kanske därför man inte gillar färgade människor men gärna ligger i solarium för att bli brun.


Det är kanske därför det finns massor med exempel men inget som är ett hållbart argument för att racka ner på andra som tror det de tror.....


Däremot har jag gjort ett kraftigt politiskt ställningstagande utan personangrepp för där har jag något på fötterna.


Verkligheten är olika för alla - jag gillar olika!


    



Pertra - öppen och mottagande

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards