annelise

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Så kul!

Av annelise - 21 februari 2011 14:11

Nu är man kulturarbetare på riktigt, tror jag - mitt i smeten!


Se bara här !


I fredags var vi bjudna på fest med ST och SCA Graphic, god italiensk buffé (till efterrätt en crême brulée som inte kan beskrivas i ord) och vin och tal och intressant föreläsning av mannen som skrivit denna bok. Man kände sig riktigt uppmärksammad och - ja faktiskt - uppskattad. I centrum för uppmärksamheten. Ja, alla vi förstås.....


Så kul!


I lördags hade vi en kortare vandring i Sundsvalls historia på muséet, från järnåldern i Högom till den stadshistoriska avdelningen vid förra sekelskiftet. Och sen - att få stå där och vänta, och lyssna på vackra ord, och motiveringen till priset - och gå upp på scenen och få diplom och blommor och en check på 30000:-. Den ligger här bredvid mig nu och väntar på att lösas in. Det är jag som är kassör nämligen....


Den officiella överlämningen skedde i samband med Berättarfesten i Sundsvall som varat i dagarna tre. Så kul! Och vilken bra Berättarfest det var!


Så kul!


Vi som startade mest på skoj, ideellt för muséet men insåg snart att vi måste bilda en förening. Vi blev så efterfrågade och kunde bara inte jobba gratis längre. Nu går allt till föreningen och hjälper oss med omkostnader och rekvisita. Vi har varit på Berättarfestival i Skottland och nu ska vi lägga pengar på utbildning, fortbildning och förkovran.


Så kul!


Det här är mitt andningshål, min återhämtning och min energikälla! Nu går vi vidare, priset förpliktigar och i sommar dyker nya figurer upp på Sundsvalls gator, eller rättare sagt gamla figurer i ny skepnad - för alla de här människorna har ju funnits, på riktigt!


Så kul!


Vi ses väl där!?

 
 
Lie

Lie

23 februari 2011 19:27

Så..... KUL! :D

http://liesblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annelise - 6 september 2016 19:33


Det var ett tag sedan... Long time, no writing...   Sist skrev jag om min förra chef som vågade tro på mig, utbränd gammal käring. Dock nådde hon inte ända fram, trots att hon nog ville. Inget fast jobb, bara förlängning på förlängning och en lön...

Av annelise - 28 februari 2016 16:54


  Vet ni, jag har helt slutat söka jobb. Det är ingen idé för någon som jag. Äldre, med en sjukdomshistoria bakom mig.   Men har ni tänkt på en sak, ni arbetsgivare?   I min ålder vabbar man aldrig. I min ålder har man rätt lång arbetsli...

Av annelise - 13 oktober 2015 08:09


  Nobelpriset i medicin går till alla kämpande sjuk- och undersköterskor på våra sjukhus.   Nobelpriset i ekonomi tilldelas alla ensamstående mammor som får barn- och underhållsbidraget att räcka till en ständigt växande, krävande barnaskara va...

Av annelise - 21 mars 2015 10:41


Ja, jag vet att det här är negativt. Men så här känns det nu och det tänker jag skriva om. Oavsett alla förståsigpåare, besserwissers och förespråkare av attraktionslagen. Nej, tanken skapar inte allt. Nej, det går inte att tänka sig frisk. Nej, det ...

Av annelise - 22 januari 2015 10:16


I barndomslandet lekte vi jämt. Vi var ute jämt. Hade vi roligt jämt? Nej, kanske inte. Det var inte så roligt när man inte fick vara med.    Så känner jag litegrann nu. Faktiskt. Jag får inte vara med. Inte på jobbet där man nu planerar för utve...

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards