annelise

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av annelise - 26 maj 2011 17:47

Shit happens, och jag bet sönder en tand häromdagen. Kostnader, smärta och elände förstås men vissa saker måste man ta itu med så jag ringde min tandläkare som så vänligt tog emot mig i morse - 09.10 Rätt okristlig tid bara för att plågas men vad kan man göra?


Anlände i god tid, som den Stenbock jag är, och klev in i tamburen. Ja, tamburen, för en hall är det banne mig inte. De obligatoriska skoskydden låg i en korg med en skylt ovanför som vänligt bad mig använda dem. Tänkte först bara ta av mig skorna (läs: sandalerna) men insåg att jag var barfota och det vete 17 vad för spill man kan kliva på hos en tandläkare? Plomber, avbrutna tänder, amalgamsplitter och utdragna rötter....nejtack, det blev skoskydd på.


Så satte jag mig i väntrummet. Hos min tandläkare är alltid väntrummet städat och välkomnande. Ljusa, fina möbler, vackra färgglada gardiner, rosa pelargoner utan bruna blad (ser inte alls ut som mina) och Dagens Nyheter. Nytt för idag var fågelkvitter som strömmade ner från taket och troligen skulle inverka lugnande på oss patienter. Så långt allt väl....


Jag satte mig och öppnade DN (höll på att ta sport-sektionen men lyckades besinna mig). Läste lite slött om ditt och datt när en humla plötsligt gjorde en tryckare rätt över huvudet och jag duckade instinktivt....humlan surrade vidare och jag sökte den med blicken när jag insåg att ljudet kom från samma håll som fågelkvittret. Lätt skakad fortsatte jag med DN.


Några lugna minuter förflöt då plötsligt en åskknall sprängde tystnaden (och fågelkvittret). Hoppade rakt upp....några knallar till och så kom en störtskur, fortfarande ur högtalarna. Skulle detta vara lugnande för nervösa tandvärkspatienter? Efter första överraskningen blev jag mest full i skratt....


Så blev det undersökning, bildtagning, bedövning och lagning - 1400:-, tack! Bra, han kanske får råd att utöka CD-sortimentet? Tjajkovskijs "1812" med kanonskott kan kanske vara en idé....


Annars har jag en bra tandläkare.....:-) 


 

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards