annelise

Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Hets

Av annelise - 21 september 2010 08:40

Vad är det som händer?


Valet har gett oss ett mindre önskvärt parti i riksdagen men har vi rätt att därför bete oss som - ja, jag vet inte vad?


Vi har en demokrati, tack, vi har fria val, tack och (troligen) av bristande information och upplysning har detta hänt.


Nå, det finns många som säger att de inte är emot invandring, det är ju så gott med indisk mat, till exempel....Många har utländska vänner.


När ett liknande parti kom fram i Tyskland på 20-30-talet var det många som tyckte det var bra. Ingen kunde i sin vildaste fantasi föreställa sig vad som skulle hända - såklart - hade de gjort de hade kanske inte så många röstat på dem.


Det är här vi ska ta varning!


Det finns de som hävdar att det som hände i Tyskland aldrig har hänt. Hallå...det finns vittnen som lever än! Dock kommer man inte undan att mycket blev bättre i landet innan kriget startade...krigsindustri ger många jobb!


Att vara medlem i en grupp, ett parti ger tillhörighet och gemenskap för de som kanske annars är ensamma och osäkra. De är lätta byten för de som har talets gåva och kan övertala och övertyga.


Men - det finns också de som tycker mycket är bra i partiets program, även om de säger sig inte vara emot invandring. Vad gör man åt dem?


Jag tror vi måste vara väldigt vaksamma och väldigt beredda på diskussioner och kunna förklara varför vi ser detta som ett så enormt hot!


Att bilda hatgrupper på Facebook, eller nån annanstans, är lika illa som att hata andra grupper. Det leder ingenstans.....


Döm inte, och ni ska själv inte heller bli dömda!


Allt ni vill att andra ska göra mot er, ska ni göra mot dem!


Tänk noga innan, det är lätt att förhasta sig.....jag tycker vansinnigt illa om att detta parti tar sån plats men jag måste leva med det och handskas med det och jag tror på en fredlig väg.


Pennan är mäktigare än svärdet!


Och innan jag totalt kvamnar av alla hurtiga citat, tillönskar jag er en trevlig dag!


Jo, ett litet citat till:  "Uthärda Inte livet, lev det i stället ..."


Vet inte vem som myntat det men jag har snott det från min vän Lasse Karlsson


Avslutar med en bild på naturens gåvor - långt in i september. Tack!


 

 
 
Ingen bild

Monika Westin

21 september 2010 09:12

Så rätt du har. Ondska ska inte fördrivas med ondska. Det är kramar och kunskap som gäller. Det är nu vi måste berätta, berätta och berätta. OM hur det varit, om hur det borde vara, om vad som är rätt och vad som är fel. Om kärleken mellan människorna och allas lika värde. Det är så och endast så vi kan nå framgång.

 
Ingen bild

Louise

21 september 2010 17:12

Vilken härlig bild!
Jag kan inte förstå hur SD kom in i riksdagen, skrämmande... Även om det är synd att Alliansen vann, är ändå SD vågmästarroll i riksdagen det värsta med hela valet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annelise - 6 september 2016 19:33


Det var ett tag sedan... Long time, no writing...   Sist skrev jag om min förra chef som vågade tro på mig, utbränd gammal käring. Dock nådde hon inte ända fram, trots att hon nog ville. Inget fast jobb, bara förlängning på förlängning och en lön...

Av annelise - 28 februari 2016 16:54


  Vet ni, jag har helt slutat söka jobb. Det är ingen idé för någon som jag. Äldre, med en sjukdomshistoria bakom mig.   Men har ni tänkt på en sak, ni arbetsgivare?   I min ålder vabbar man aldrig. I min ålder har man rätt lång arbetsli...

Av annelise - 13 oktober 2015 08:09


  Nobelpriset i medicin går till alla kämpande sjuk- och undersköterskor på våra sjukhus.   Nobelpriset i ekonomi tilldelas alla ensamstående mammor som får barn- och underhållsbidraget att räcka till en ständigt växande, krävande barnaskara va...

Av annelise - 21 mars 2015 10:41


Ja, jag vet att det här är negativt. Men så här känns det nu och det tänker jag skriva om. Oavsett alla förståsigpåare, besserwissers och förespråkare av attraktionslagen. Nej, tanken skapar inte allt. Nej, det går inte att tänka sig frisk. Nej, det ...

Av annelise - 22 januari 2015 10:16


I barndomslandet lekte vi jämt. Vi var ute jämt. Hade vi roligt jämt? Nej, kanske inte. Det var inte så roligt när man inte fick vara med.    Så känner jag litegrann nu. Faktiskt. Jag får inte vara med. Inte på jobbet där man nu planerar för utve...

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards