annelise

Alla inlägg den 2 augusti 2013

Av annelise - 2 augusti 2013 09:42

Jag sitter här

Jag sitter i solstolen, ser älven i morgonljuset, middagssolen, kvällsskenet

Här vill jag sitta kvar
när kvällarna mörknar och stjärnorna återvänder till sina platser

När månen lägger sin gata över fjärden och vattnet stillnar

Här vill jag sitta i höstmörker, höststormar, höstregn

När första snön faller och allt är kallt och tyst

När tomten passerar ska han titta förvånat på mig där jag sitter tyst och ler lite grann mot honom

Här ska jag sitta, nerfrusen och stel men när talgoxen filar och morgnarna ljusnar ska jag känna värme inom mig och i samklang med naturen ska jag sakta vakna.

Här ska jag sitta när dagsmejan, takdropp, solljuset sprider sig

Här ska jag sitta till nästa vår och till sommaren kommer

Här ska jag sitta - länge, länge, länge

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards