annelise

Alla inlägg under mars 2009

Av annelise - 10 mars 2009 21:09

Igår fick vi en lapp i brevlådan av en brevbärare som påstår sig bli glad om vi sopar snön av brevlådan.

Jag blir glad om plogbilen kommer innan jag ska till jobbet - och då börjar jag inte förrän 14 vissa dagar. Jag blir också glad om det inte är snö på botten av postlådan.

Förstår inte riktigt postväsendet - all service dras in men de vill att man ska stanna hemma för att sopa av snön under dagens lopp?

Men jösses, hur mycket snö finns det? Nu får vi igen för alla år utan eller med lite snö! Fimbulvintern är på gång! Tre på varann följande vintrar utan sommar emellan. Vart tog växthuseffekten vägen?

Av annelise - 8 mars 2009 13:05

Idag firar jag Internationella Kvinnodagen med att göra traditionellt kvinnliga saker.

Nej, inte för att behaga eller tillfredsställa en man utan för att jag anser att allt arbete är lika mycket värt, även hemarbetet.

Därför har jag tvättat idag och bakat en äppelkaka. Den ska jag och min sambo avnjuta tillsammans ikväll medan den rena tvätten torkar och luktar gott, lika gott som äppelkakan.....

Av annelise - 8 mars 2009 09:23

Lugnet lägrar sig, gubbarna har gett sig iväg och jag njuter av tystnaden just nu. Tvättmaskinen surrar i fjärran och hundarna suckar förnöjt....mjae..de vill nog gärna ha en promenad och det ska de få, senare idag.

Tyvärr har vi så inivassen med snö att det går bara att gå längs vägen med dem, vilket innebär vissa restriktioner i form av koppel. T o m skoterspåren lyser med sin frånvaro, tydligen går det knappt att köra för skotrar gräver ner sig i snön. Vissa spår är öppna dock men det är leder och där törs man inte fasen släppa loss två hundar! "2-4-6-8- skoterled.... "

I övrigt har jag hört, från säker källa, att det är väldigt erotiskt att åka skoter? Månntro, kanske måste prova?

Och bilden...ja, det är den första snön som kom i november och ligger kvar, långt därunder.

Av annelise - 7 mars 2009 18:59

Jaa...börjar väl blogga då, jag som många andra. Inte så mycket för att andra ska läsa utan för min egen skull. Kruxet blir då hur mycket och vad jag kan skriva om...hm...

 Har jobbat idag, mycket folk, alla provhytter upptagna, fick släppa in damer i personal/lagerutrymmet. Det brukar gå bra, kul effekt bara när man ska serva tre kunder varav en provar badkläder och två andra provar behåar i olika storlek...Hmmm? Vilken var vilken? Man kommer med 70A till den som ska ha 80E...eller en baddräkt till den som prova behå. Allt kan hända...

Min sambo har sin bror på besök, för en bouppteckning i morgon efter en gammal morbror. Konstigt att familjemönster sitter i fast de är väl över 50 båda två. Min sambo som är lillebror (mellanbror egentligen) och den andre som är storebror...Jag flyr fältet, söker min tröst i vinglaset samt vid datorn. Att jag börjat blogga kanske kan tolkas som sinnesförvirring vilket en del kan intyga att jag redan lider av. Nej, jag lider inte, jag njuuuter....:-)

Av annelise - 1 mars 2009 13:16

Jag är spåkäring, fast jag ska nog kalla mig sierska....

Det betyder att jag är synsk och medial och kan med hjälp av t ex tarotkort eller runor se det som har varit, det som är och det som kommer. Ibland behöver jag inga kort utan vet ändå. Detta kallas claircognizante....."att veta utan att veta varför"

Jag är spiritist, jag tror på Gud och Andevärlden.

 Dock har alla människor ett eget ansvar och alltid, alltid ett eget val....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards