annelise

Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av annelise - 10 oktober 2009 12:51

När jag ändå är igång och funderar....


Var och klippte mig förra veckan, rätt kort och lite annorlunda än jag brukar ha det. Jag var klar och tydlig till frisörskan att jag inte vill hålla på och greja mycket med håret, gillar inte heller att ha en massa mojs i det....vill helst bara blåsa och ev spraya lite....


Jodå, det var okej enligt henne och sen höll hon på i 20 minuter att föna och greja och spraya och ha sig. Nog var jag jättesnygg i håret - den dagen.


Men inte fasen får jag till det själv...inte på mitt sätt i alla fall. Men, och nu kommer vi till det konstiga i det hela. Det känns som om jag inte kan gå in och klaga, för hon ÄR ju duktig och höll på länge och väl. Skratta inte nu, men det känns som om det är mitt fel att jag inte får till den fantastiska frisyr som hon jobbat så med, det är alltså mig det är fel på, inte på henne som inte gjorde som jag sa....


Visst är man lite (och inte så lite heller) knäpp ibland!


Av annelise - 10 oktober 2009 12:38

Idag skulle jag ha varit i Sollefteå. En av mina bästa vänner har en NewAge-butik där och i samband med invigningen av nya gågatan ska det arrangeras och erbjudas lite extra, däribland jag som sierska då. Lite prova-på att bli spådd, en kvart-20 minuter.




Detta såg både jag och min vän fram emot, det kändes roligt med en utflykt i höstsolen och min dotter skulle också följa med för att träffa gamla kompisar däruppe.


Men, något så konstigt, varken jag eller min dotter kunde sova igår kväll.....vi spökade omkring i skift men jag tror hon slocknade vid 2-tiden.Själv fortsatte jag spöka till framemot 4-tiden och insåg att jag inte skulle vara varken en bra bilförare eller sierska denna dag. Huvudvärken smög sig sakta på under småtimmarna dessutom och jag funderade länge innan jag blåste av det hela. Idag har jag en otrolig värk och trötthet i hela kroppen....


Funderar, varför? Jag ville ju verkligen och såg fram mot det hela, min dotter ville träffa sin kompis och min kompis ville träffa oss..undrar om jag blev stoppad...är det något annat jag ska göra idag och isf vad? Nåja, det lär visa sig men just nu har jag lite tråkigt faktiskt och orkar heller inte riktigt ta itu med något.


Tar väl dottern med och handlar lite grönsaker senare - det behövs ju alltid!




 Lite konstig dag, hursomhelst.

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards