annelise

Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av annelise - 24 oktober 2009 15:42

Inte röda linser utan ögonlinser....


Eftersom jag behöver nya glasögon fick jag för mig att vid undersökningen undersöka om jag eventuellt skulle kunna ha linser. Jodå, tyckte optikern/försäljaren - man får prova utan kostnad i en månad och se om det fungerar.


Javisst, sa jag....Fick komma till optikern på lins-i-sättnings-information och när jag väl fått i linserna i båda ögonen (jösses, vilket pillergöra) såg jag inget på håll. Nya linser beställdes och de kom i torsdags. Provade ha dem några timmar då, inte såg jag mycket men jag såg lite. Styrkt av försäkringar om att det bara är att kämpa på och låta ögonen vänja sig tänkte jag att, vafan, jag fortsätter väl prova då.


I dag, lördag, satte jag i linserna, det gick ganska bra och jag tyckte jag såg lite bättre än sist så, visst, okej....


Städade, plockade, grejade nå´n timme eller så......Så skulle jag torka av handfatet och där ligger en liten, ledsen, ensam och skrynklig lins på kanten. Jag har alltså inte fått i båda linserna, höger öga var helt linsfritt! Inte konstigt att jag inte såg något, och inte konstigt att jag inte märker om jag tappar linsen eftersom JAG INTE SER NÅGOT!


Känns som ett Moment 22 det här....


Försöker nu blöta upp linsen i linsvätskan och hoppas den inte tagit skada, vilket den mycket väl kan ha gjort.


Funderar på om jag verkligen ska ha linser?


 

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards