annelise

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av annelise - 15 oktober 2009 09:32

Jag har förut skrivit om ärlighet....


Jag brukar hjälpa människor utan att ta betalt, t ex med vägledning eller annat. I vissa fall vill folk ha mer än svar på en enkel fråga, då brukar jag be dem sätta in nå´n hundring på mitt pg-konto. Det är min tid jag erbjuder!


Nu i sommar har jag hjälpt några som lovat sätta in pengar - tyvärr har inga pengar kommit in och nu har jag minus på mitt konto.


Detta är så tråkigt för jag vill att andra ska kunna lita på mig och därav följer att jag ska kunna lita på andra.


Nu har jag ändrat till att ta betalt i förskott, vilket är helt emot mina principer.....Men jag är ingen bank!


Det är sån´t här som får en att fundera - för det handlar inte om girighet utan ett utbyte av energi. Ren  byteshandel, men kan man inte betala med pengar får man betala med en gentjänst.


Så fungerar det bland mina vänner....så jag kanske ska fundera på vilka som är mina vänner och vilka som utnyttjar mig. Och med det menar jag de som jag har en överenskommelse med, som inte hålls...

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards