annelise

Alla inlägg den 6 maj 2009

Av annelise - 6 maj 2009 09:43

Tänk vilken skillnad det blir när solen skiner och det känns som vår igen. Dessutom är jag ledig två dagar vilket bidrar till den positiva känslan idag. Således kan man undra varför jag sitter här och inte är ute? Jodå, jag ska ut, men först måste jag städa golven vilket inte blivit gjort på ett par dagar eftersom bonden snodde dammsugaren till garaget i helgen och där blev den kvar eftersom han passade på att måla golvet, smart!

Men lika glad för det är jag som sluppit städa på ett par dagar. Nu undrar ni hur ofta jag städar men golven måste man ta rätt ofta, med två hundar och en bonde i huset...rena golv är ett måste för den dugliga bondmoran!

Har ni sett folklivsfanatikern Job Andersson, förresten? Apropå att skura golv...http://www.youtube.com/watch?v=3gnjQrTfjwU

Livet är uppochner, den privata finanskrisen fick sig ytterligare en smäll när både Börje och jag blev tidigt panka denna månad igen. Det är så när räkningar släpas efter, det tar ett tag innan man är ikapp och jag hade hoppats på juni men nu ser det ut som om det blir juli - suck. Man borde ha vant sig, för så här har det varit i flera år för mig men man blir lika besviken varje gång. Det var sjukskrivningen och tandläkaren som knäckte mig helt....har inte mycket marginaler att ta av nämligen. Och bönder har aldrig en jämn ekonomi - mest utgifter på våren och mest inkomster på hösten. Tiden är ur led....

Nu ska jag duscha och sen får hundarna en riktigt lång springa-lös-sväng. 



Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards