annelise

Alla inlägg den 10 maj 2009

Av annelise - 10 maj 2009 21:49

Jag är så bra, så bra....eftersom inte cd-romläsaren funkar på denna dator fick jag fixa en nedladdning från Samsungs hemsida för att kunna lägga över bilder från mobilen...och jag hittade rätt och jag gjorde rätt...härligt att klara sånt själv och inte behöva be ungarna hela tiden. Men det är väl det livet går ut på, man ska uppfostra barnen så att man klarar sig själv...eller ska de klara sig själv? Hur var det egentligen?

Jag hade en del bilder i mobilen eftersom vi var på födelsedagskalas igår hos en får-kollega som fyllde 62 år...han bor så mysigt, i ett äldre hus, mitt i skogen, med egen väg dit och skog och fält runtom, fåren förstås och en gammal häst... lite av ett original (som vi alla), lite av "gubben i stugan".

Så, jag fick till bilderna och nedan ser ni tårtan som "gubben i stugan" hade fixat åt oss.

Snart är alla får och lamm ute på bete. Vi (läs Börje) har kört flera lass till Öje, som är betet som ligger längst bort och när vi var dit ikväll skuttade lamm och tackor omkring och försökte acklimatisera sig och hitta varandra på det plötsligt stora utrymmet. Men det är härligt med fria vidder och färskt grönt gräs.....

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards