annelise

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

I nådens år 2011 från Nådens år 1978

Av annelise - 19 december 2011 10:25



Snön faller - Ulf Lundell och Agnetha Fältskog


Snön faller och vi med den, långt långt in i sommaren. 
Snön faller och vi med den, det blir mycket bättre sen.


Iväg med bilen genom flingorna, ingenvart, ingenvart. 
Bara bort.


Snön faller och vi med den, snön faller nog länge än. 
Har jag på känn.


Säg, minns du när vi stack ifrån stan som ett rövarpack. 
Mitt i sommarn ifrån Hagas fest, när det regnade som mest. 
Vi gömde oss i skogen med katter och vin. 
Ingenvart, ingenvart bara bort. 
Säg minns du, minns du det än, minns du den sommaren. 
Vill du dit igen.


En är frisk och letar efter lyckan, en annan är full och letar efter kryckan. 
En tredje är polis och samlar på falkägg, en fjärde kör in i bergvägg efter bergvägg. 
En femte är främmande och minns ingenting.


Tjugoåtta ligger lågt, ligger lägre än en sjunken båt. 
Långt till sommarn, långt till vår, tänd en brasa och torka dit hår. 
Bärga båten och lägg upp den på land, snart ska vi segla igen. 
Vart vi vill.


Snön faller och vi med den, snön faller till morgonen. 
Då blir det ljust.


Smaka på de orden - Då blir det ljust.....snart vänder det....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annelise - 6 september 2016 19:33


Det var ett tag sedan... Long time, no writing...   Sist skrev jag om min förra chef som vågade tro på mig, utbränd gammal käring. Dock nådde hon inte ända fram, trots att hon nog ville. Inget fast jobb, bara förlängning på förlängning och en lön...

Av annelise - 28 februari 2016 16:54


  Vet ni, jag har helt slutat söka jobb. Det är ingen idé för någon som jag. Äldre, med en sjukdomshistoria bakom mig.   Men har ni tänkt på en sak, ni arbetsgivare?   I min ålder vabbar man aldrig. I min ålder har man rätt lång arbetsli...

Av annelise - 13 oktober 2015 08:09


  Nobelpriset i medicin går till alla kämpande sjuk- och undersköterskor på våra sjukhus.   Nobelpriset i ekonomi tilldelas alla ensamstående mammor som får barn- och underhållsbidraget att räcka till en ständigt växande, krävande barnaskara va...

Av annelise - 21 mars 2015 10:41


Ja, jag vet att det här är negativt. Men så här känns det nu och det tänker jag skriva om. Oavsett alla förståsigpåare, besserwissers och förespråkare av attraktionslagen. Nej, tanken skapar inte allt. Nej, det går inte att tänka sig frisk. Nej, det ...

Av annelise - 22 januari 2015 10:16


I barndomslandet lekte vi jämt. Vi var ute jämt. Hade vi roligt jämt? Nej, kanske inte. Det var inte så roligt när man inte fick vara med.    Så känner jag litegrann nu. Faktiskt. Jag får inte vara med. Inte på jobbet där man nu planerar för utve...

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards