annelise

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2013

Utmaning nr 1/100

Av annelise - 5 augusti 2013 18:15

Vad är nu detta? Utmaning? Har inte jag nog av utmaningar i livet?? Jo, men de här kan jag styra lite själv... Det handlar alltså om att skriva i tur och ordning om ett i förväg bestämt ämne och jag har hoppat på detta och lovat att börja idag. Dock kommer jag inte att skriva varje dag men 100 inlägg ska det bli allt som allt..... Jag kommer också att lägga ut länkar till de andra som följer samma lista.


Dagens ämne är "Återkommande dröm" och det är ju lite skoj, eftersom jag är intresserad av drömtolkning och faktiskt ganska duktig på det. Alltså ingen flumdrömtolkning, jo, lite - men jag har läst en hel del om ämnet och även om symboler. Men det var inte det, det var om återkommande drömmar - och det har jag just inga. Däremot återkommer vissa platser i mina drömmar och en plats som återkommit genom åren är älven där min barndoms sommarparadis låg och ligger kvar, eftersom jag faktiskt nu i sommar fått ta över den stuga som min farfar byggt. Jag har skrivit om den förut, Lill-stugan som den kallas.


Alltnog, för att komma till saken, stugan låg först vid en krök uppströms älven, den del som kallas Rävarumpan, och det är den kröken jag drömt om flera gånger. Faktum är att jag först nu fått veta att stugan först låg där och att delar av den ursprungliga stugan finns kvar i köket på den nuvarande stugan.


Se där, mina rötter....!


Runt denna älvkrök kom häromdagen en gammal träbåt, med tändkulemotor och som "plöjde vågorna med åtta knops lugna majestät" för att tala med Gits Olsson. Ljudet hördes på långt håll och fortsatte höras ännu längre efteråt när båten tuffade sin väg ut mot havet.


Lyssna.... och njut....



 

 
 
irene

irene

7 augusti 2013 06:33

VÄLKOMMEN! Nu förstår jag verkligen att sommaren varit fantastisk. Vilken lycka att få ta över ett kärt ställe så där. ...och drömmar är mycket intressanta.

http://tantmammamatte.blogg.se

 
Ingen bild

Stig

7 augusti 2013 11:01

Härligt med vatten, rinnande vatten. härligt att du hoppat på tåget.
Ska bli kul att läsa dina lösningar på utmaningarna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annelise - 6 september 2016 19:33


Det var ett tag sedan... Long time, no writing...   Sist skrev jag om min förra chef som vågade tro på mig, utbränd gammal käring. Dock nådde hon inte ända fram, trots att hon nog ville. Inget fast jobb, bara förlängning på förlängning och en lön...

Av annelise - 28 februari 2016 16:54


  Vet ni, jag har helt slutat söka jobb. Det är ingen idé för någon som jag. Äldre, med en sjukdomshistoria bakom mig.   Men har ni tänkt på en sak, ni arbetsgivare?   I min ålder vabbar man aldrig. I min ålder har man rätt lång arbetsli...

Av annelise - 13 oktober 2015 08:09


  Nobelpriset i medicin går till alla kämpande sjuk- och undersköterskor på våra sjukhus.   Nobelpriset i ekonomi tilldelas alla ensamstående mammor som får barn- och underhållsbidraget att räcka till en ständigt växande, krävande barnaskara va...

Av annelise - 21 mars 2015 10:41


Ja, jag vet att det här är negativt. Men så här känns det nu och det tänker jag skriva om. Oavsett alla förståsigpåare, besserwissers och förespråkare av attraktionslagen. Nej, tanken skapar inte allt. Nej, det går inte att tänka sig frisk. Nej, det ...

Av annelise - 22 januari 2015 10:16


I barndomslandet lekte vi jämt. Vi var ute jämt. Hade vi roligt jämt? Nej, kanske inte. Det var inte så roligt när man inte fick vara med.    Så känner jag litegrann nu. Faktiskt. Jag får inte vara med. Inte på jobbet där man nu planerar för utve...

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards