annelise

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2013

Utmaning nr 5/100 - Något jag absolut inte klarar av

Av annelise - 10 augusti 2013 18:12

 

Något jag absolut inte klarar av????


Finns det nåt sånt? Ja, det finns massor som jag ännu inte lärt mig… och kanske inte kommer att göra heller, eftersom jag börjar bli gammal och kanske inte bryr mig så mycket längre.


 


Men jag skulle kunna klara av det, om jag lärde mig!


Fixa bilen t ex, klarar jag inte… jag kan byta däck, glödlampor, jag har bytt tändstift och olja men till att laga saker, och dessutom på nyare bilar – det är helt kört.


Men hade jag velat och orkat i min ungdom hade jag lärt mig och därmed klarat av det. Det gäller t ex hoppa fallskärm eller klättra i berg. Dyka skulle jag vilja lära mig. Backhoppning, ja, i mindre backar har man ju hoppat och överlevt.


Ja, det mesta kan man lära sig, och klara av - men det förutsätter ett intresse, helt klart. Det här var intressant att tänka på. Klara av eller lära sig är ju två helt skilda saker. Det måste ju finnas nåt…???


Jo!


Vad jag inte klarar av? Dansbandsmusik, Allsång på Skansen och Melodifestivalen – nej, det klarar jag inte av. Nej, jag gör absolut inte det.



 


Jag går hellre på hockey (förlåt mig, Stig)! Någon gång har väl någon haft tv’n på och jag har varit tvungen att titta och se glad ut… men nej, man kan ju ta en macka, gå och duscha eller lägga sig och läsa istället.


Där går min gräns…


Hittade den här bilden när jag sökte på dansband ;-) fnissssss......när blir den färdig då? 


 


 
 
irene

irene

10 augusti 2013 20:34

underbart klipp!!! och jag rekommenderar verkligen dykning

http://tantmammamatte.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annelise - 6 september 2016 19:33


Det var ett tag sedan... Long time, no writing...   Sist skrev jag om min förra chef som vågade tro på mig, utbränd gammal käring. Dock nådde hon inte ända fram, trots att hon nog ville. Inget fast jobb, bara förlängning på förlängning och en lön...

Av annelise - 28 februari 2016 16:54


  Vet ni, jag har helt slutat söka jobb. Det är ingen idé för någon som jag. Äldre, med en sjukdomshistoria bakom mig.   Men har ni tänkt på en sak, ni arbetsgivare?   I min ålder vabbar man aldrig. I min ålder har man rätt lång arbetsli...

Av annelise - 13 oktober 2015 08:09


  Nobelpriset i medicin går till alla kämpande sjuk- och undersköterskor på våra sjukhus.   Nobelpriset i ekonomi tilldelas alla ensamstående mammor som får barn- och underhållsbidraget att räcka till en ständigt växande, krävande barnaskara va...

Av annelise - 21 mars 2015 10:41


Ja, jag vet att det här är negativt. Men så här känns det nu och det tänker jag skriva om. Oavsett alla förståsigpåare, besserwissers och förespråkare av attraktionslagen. Nej, tanken skapar inte allt. Nej, det går inte att tänka sig frisk. Nej, det ...

Av annelise - 22 januari 2015 10:16


I barndomslandet lekte vi jämt. Vi var ute jämt. Hade vi roligt jämt? Nej, kanske inte. Det var inte så roligt när man inte fick vara med.    Så känner jag litegrann nu. Faktiskt. Jag får inte vara med. Inte på jobbet där man nu planerar för utve...

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards