annelise

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2013

Söndag

Av annelise - 11 augusti 2013 10:07

Dagens utmaning lyder: Vad gömde jag under trappan?


Sitter och funderar igen – dessa utmaningar får en verkligen att tänka till! Man kan ju ljuga också men det ligger inte för mig… Allt jag berättar är sant, en del har bara inte hänt ännu!


Har nog aldrig gömt nåt under trappan…. Jag har bott i hus tre gånger i mitt liv, ja, fristående hus alltså, villor – hus bor man väl i så gott som alltid, hyreshus, stugor och andra liknande byggnader.


I alla fulla fall, i dessa tre hus/villor har det varit trappa i två av dem och ingen som man kunnat gömma något under…. Tyvärr.


Utmaning nr 6 – mission failed!


I Övik hade jag en höganäskruka under trappan som fylldes med enris till jul, påskris till våren och blommor då och då – mesta tiden var den ändå tom med ett dammlager i botten. I Älgsjö hade äldsta hunden sin sovplats under trappan och den har just inte ersatts med någonting förutom damm där med. Men eftersom jag inte bor där längre så bryr jag mig inte om det J


Annars har jag jobbat en vecka nu efter semestern men jag vill inte påstå att allt gått in i sin vanliga lunk – det finns ingen vanlig lunk på berget. Vi har inte varit så många på plats ännu, dagarna har varit varma och fuktiga, vi har köpt en diskmaskin… Allt sotigt, smörigt, mesigt, ostigt, kladdigt, kaffigt, degigt från fäbodvallen diskades inte rent längre, men nu blev det ändring!


Vidare har jag vallat en amerikansk vän runt området eftersom hon ska skriva en artikel om berget för en nordamerikansk tidskrift. Ska bli kul att se hur det blir, det har varit kul att guida och visa henne och plocka fram material.


Igår var jag på road trip – en vän från Stockholm besöker Härnösand i helgen och vi hade bestämt att träffas och som så många gånger när man inte planerat nåt så blir det väldigt bra! Vi tog rutten norrut från Härnösand – Högakustenbron – Skog –Klockestrand – Träsk – Öd – Bjärtrå – Lungvik – Sandöbron – Kramfors - Frånö loppis - Gustavsvik/Västby loppis – Utansjöfabriken –Gammelandet – Rö – Älandsbro - Murberget. Har kopierat rutten från min väns sida på Facebook, hon har bättre koll på hur vi körde eftersom det är hennes barndomstrakter.


På loppis i Frånö gjorde jag det fynd jag länge letat, en ljusstake med plats för sex ljus – nu blir det en riktigt väntljusstake framemot vintersolståndet!


Detta om detta… idag ska jag vila ut i Älgsjö-hemmet….


 

 
 
Anna-Lena

Anna-Lena

11 augusti 2013 11:29

Man kan verkligen fynda på loppis. Kan man få se på ditt senaste?

http://mammselen.blogg.se

annelise

11 augusti 2013 18:13

Bild kommer i sinom tid ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annelise - 6 september 2016 19:33


Det var ett tag sedan... Long time, no writing...   Sist skrev jag om min förra chef som vågade tro på mig, utbränd gammal käring. Dock nådde hon inte ända fram, trots att hon nog ville. Inget fast jobb, bara förlängning på förlängning och en lön...

Av annelise - 28 februari 2016 16:54


  Vet ni, jag har helt slutat söka jobb. Det är ingen idé för någon som jag. Äldre, med en sjukdomshistoria bakom mig.   Men har ni tänkt på en sak, ni arbetsgivare?   I min ålder vabbar man aldrig. I min ålder har man rätt lång arbetsli...

Av annelise - 13 oktober 2015 08:09


  Nobelpriset i medicin går till alla kämpande sjuk- och undersköterskor på våra sjukhus.   Nobelpriset i ekonomi tilldelas alla ensamstående mammor som får barn- och underhållsbidraget att räcka till en ständigt växande, krävande barnaskara va...

Av annelise - 21 mars 2015 10:41


Ja, jag vet att det här är negativt. Men så här känns det nu och det tänker jag skriva om. Oavsett alla förståsigpåare, besserwissers och förespråkare av attraktionslagen. Nej, tanken skapar inte allt. Nej, det går inte att tänka sig frisk. Nej, det ...

Av annelise - 22 januari 2015 10:16


I barndomslandet lekte vi jämt. Vi var ute jämt. Hade vi roligt jämt? Nej, kanske inte. Det var inte så roligt när man inte fick vara med.    Så känner jag litegrann nu. Faktiskt. Jag får inte vara med. Inte på jobbet där man nu planerar för utve...

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards