annelise

Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

En hemsk osolidarisk människa..

Av annelise - 8 maj 2009 21:33

..är jag som inte ser på hockeyn...nej, jag är inte intresserad alls och klarar mig alldeles utmärkt utan att veta hur det går. Okej, klart det är kul om det går bra men inte hänger jag upp min fredagkväll på det.

Men jag ska inte vara så kaxig, tv:n ockuperas av sambon och en kompis, jag har datorn och köket, håhåjaja, och sängen iofs men det är lite tidigt för det tycker jag - och ensam är det väl inget skoj? 

Så här sitter jag...bakade muffins till gubbarna, jodå, jag är en god hustru. Åt några själv också.

Inser dock att jag har en viss hockeybakgrund, se´n 70-talet när man gick på Timrå-matcherna, Lill-Strimma, Bulla Berglund m fl...gick på dans i Bergeforsparken och där var ju hockeykillarna, mer eller mindre nyktra...jaja, de fick väl vara lediga ibland de också.

I Övik bodde jag granne med Pelle Lundqvist och samarbetade med Peter Holmqvist i Friluftsfrämjandet, hörde senare att de varit framstående spelare i Modo, samtida med Timrå då, på 70-talet. Jag visste som vanligt ingenting om någonting - däremot är jag säker på att jag var handledare åt Magnus Wernblom när han gick på gymnasiet och hade praktik på Sörlidenskolan. Vi byggde drakar tillsammans och han höll på att ta körkort. Det ni!

Dessutom har hela Modo-laget klappat vår hund, på Kempis när de hade ute-träning och jag var där med sonen som hade en kort karriär inom fotboll. Hela laget joggade förbi mig och hunden där vi satt i trappan, alla böjde sig ner och klappade henne, alla utom Leif Boork, som ryggade lite...haha!

Jodå, lite hockey kan jag.....

 
 
Ingen bild

Lie

11 maj 2009 07:06

Jag har ju faktiskt en bakgrund av att gå på Timråmatcherna på 70-talet och såg på alla matcher på TV, med Bertil... på 80- och 90-talet... ända tills jag blev överkänslig mot stress och ljud. Då tyckte han att det blev tråkigt och involverade dottern, som ju nu har flyttat hemifrån.

Någon gång har han bjudit in en hockeykompis i vårt lilla krypin och då har jag blivit varse hur folk kan LÅTA, när de är hockey-exalterade. Mon dieu! Never again, please...då klarar jag hockeyljudet bättre.

Ja... så jag dissade också matchen, men inte för att jag är ointresserad - kunde faktiskt inte låta bli att kika in och kolla läget... upptäckte att Sverige redan låg under med 0-3 och DÅ struntade jag totalt i det hela.
Visst - jag ÄR en svikare ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annelise - 6 september 2016 19:33


Det var ett tag sedan... Long time, no writing...   Sist skrev jag om min förra chef som vågade tro på mig, utbränd gammal käring. Dock nådde hon inte ända fram, trots att hon nog ville. Inget fast jobb, bara förlängning på förlängning och en lön...

Av annelise - 28 februari 2016 16:54


  Vet ni, jag har helt slutat söka jobb. Det är ingen idé för någon som jag. Äldre, med en sjukdomshistoria bakom mig.   Men har ni tänkt på en sak, ni arbetsgivare?   I min ålder vabbar man aldrig. I min ålder har man rätt lång arbetsli...

Av annelise - 13 oktober 2015 08:09


  Nobelpriset i medicin går till alla kämpande sjuk- och undersköterskor på våra sjukhus.   Nobelpriset i ekonomi tilldelas alla ensamstående mammor som får barn- och underhållsbidraget att räcka till en ständigt växande, krävande barnaskara va...

Av annelise - 21 mars 2015 10:41


Ja, jag vet att det här är negativt. Men så här känns det nu och det tänker jag skriva om. Oavsett alla förståsigpåare, besserwissers och förespråkare av attraktionslagen. Nej, tanken skapar inte allt. Nej, det går inte att tänka sig frisk. Nej, det ...

Av annelise - 22 januari 2015 10:16


I barndomslandet lekte vi jämt. Vi var ute jämt. Hade vi roligt jämt? Nej, kanske inte. Det var inte så roligt när man inte fick vara med.    Så känner jag litegrann nu. Faktiskt. Jag får inte vara med. Inte på jobbet där man nu planerar för utve...

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards