annelise

Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

Söndag

Av annelise - 24 maj 2009 09:03

Det är svårt för mig att förstå och acceptera att jag inte är som förr, min värk och trötthet stoppar mig och får mig att känna mig värdelös. Och hur ska då andra förstå mig när jag inte förstår mig själv? Men jag vill heller inte bli som förr, det var ju det jag blev sjuk av....jag vill vara som nu men pigg och frisk i kroppen med alla de erfarenheter och kunskaper som sjukskrivningen trots allt har lärt mig. Tala om hur det ska gå till!


Efter en intensiv vecka med flera släktbesök är jag helt slut, och humöret är banne mig inte på topp. Lättretlig och saker som jag normalt kan handskas med klarar jag inte nu. Tänker inte gå in på vad och varför. Har haft en febertopp i natt, med påföljd att jag legat vaken och ältat. Sårade min sambo igår kväll också, försökte förklara men är inte säker på att han förstod.


Jaja, nog om detta....


Har nu bokat min tågresa t o r till Göteborg för att hälsa på min älskade dotter och får äntligen se hur hon har det. Det är evigheter sen jag var i Göteborg och jag har väl aldrig egentligen varit där "på riktigt", bara passerat på väg till Danmark och kontinenten (det lät väl flott!) Har hängt på datorn för att kunna hugga billiga biljetter och har nu en resa med nattåg ner (liggplats) och sittplats hem (får se lite av södra delen av Sverige :-)) för summa summarum 491:-, det tycker jag är bra pris!


Igår var det varmt och nästan kvavt, åska mullrade i fjärran men idag har fronten passerat och det är svalare och blåser, som vanligt efter fronter. Får passa på att tvätta och hänga ut, det är bra torkväder och torkvindan står uppe i skogen i relativt lä, så det blir jättebra. Har massor att ta reda på, vi var igår och plockade i ett hus efter en avliden morbror till sambon och tog reda på en del kläder mm som ska ges bort. Men först ska allt tvättas....


Men idag får jag ta allt i min egen takt och jag gör det jag själv vill. Ska åka till loppisen i Viksjö och se om jag får tag i ett förkläde till Kolar-Anna, hon vill vara fin när hon åker till sta´n och torget för att handla och jag har lärt mig att för hundra år sedan var det fint med bomull och maskinsytt så i värsta fall får jag sy om ett gammalt lakan. 


Så, då får jag vara fin och modern....




 
 
Ingen bild

Lie

25 maj 2009 15:32

Jag vet hur det känns...
Jag har försökt tänka som så, att jag ska bemöta mig själv, som jag bemöter andra som har ont och är trötta. Inte skulle jag piska dem, inte skulle jag dra upp dem i nackskinnet och vara oförstående... nä... jag skulle lyssna på dem, be dem vila, ta hand om sig och stryka dem lätt på kinden. Det är vad vi ska göra med oss själva också. Då kanske ett stråk av förståelde, följer med omtänksamheten.

Och kärlek... "Du ska älska din nästa, som dig själv", det tolkar jag som att vi ska älska både våra medvandrare och oss själva - lika mycket. :-)

Jag gillar Göteborg. Det är som Sundsvall, fast mycket större! *S* Trevliga människor och trevligt stuk på staden, tycker jag. Arbetarstad...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annelise - 6 september 2016 19:33


Det var ett tag sedan... Long time, no writing...   Sist skrev jag om min förra chef som vågade tro på mig, utbränd gammal käring. Dock nådde hon inte ända fram, trots att hon nog ville. Inget fast jobb, bara förlängning på förlängning och en lön...

Av annelise - 28 februari 2016 16:54


  Vet ni, jag har helt slutat söka jobb. Det är ingen idé för någon som jag. Äldre, med en sjukdomshistoria bakom mig.   Men har ni tänkt på en sak, ni arbetsgivare?   I min ålder vabbar man aldrig. I min ålder har man rätt lång arbetsli...

Av annelise - 13 oktober 2015 08:09


  Nobelpriset i medicin går till alla kämpande sjuk- och undersköterskor på våra sjukhus.   Nobelpriset i ekonomi tilldelas alla ensamstående mammor som får barn- och underhållsbidraget att räcka till en ständigt växande, krävande barnaskara va...

Av annelise - 21 mars 2015 10:41


Ja, jag vet att det här är negativt. Men så här känns det nu och det tänker jag skriva om. Oavsett alla förståsigpåare, besserwissers och förespråkare av attraktionslagen. Nej, tanken skapar inte allt. Nej, det går inte att tänka sig frisk. Nej, det ...

Av annelise - 22 januari 2015 10:16


I barndomslandet lekte vi jämt. Vi var ute jämt. Hade vi roligt jämt? Nej, kanske inte. Det var inte så roligt när man inte fick vara med.    Så känner jag litegrann nu. Faktiskt. Jag får inte vara med. Inte på jobbet där man nu planerar för utve...

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards