annelise

Alla inlägg den 5 april 2010

Av annelise - 5 april 2010 08:35

Morgonnytt från Älgsjö


08.35, 5 april, annandag påsk i nådens år 2010


Väder


4,5 plusgrader och mulet.


Hälsotillstånd


Ont i kroppen, seg och ... mja, inte trött, men seg var rätt ord. Värk i vrister, knän, handleder och fingrar...och den förb-ade svanskotan. Måste kontakta läkaren, eftersom varken sjukgymnast och akupunktur och tabletter inte verkar verka, men värker gör det.


Senaste nytt


Har igår eftermiddag åter anlänt hemmet efter en tripp söderut, till Östhammar, en liten ort i Uppland där min lillasyster bor och finns sedan, ja, det är nog snart 30 år. Min lilla, lillasyster som fyllde 50 år i onsdags!


    


GRATTIS LOTTA!

(t v)


Har haft en jättemysig helg! Min mor, min son och jag åkte från Härnösand/Sundsvall i torsdags och kom som sagt hem igår. Skönt med en extra ledig dag hemma. Påsken är en hyfsat bra helg, många lediga dagar, om man inte jobbar i handeln, sjukvården eller annat serviceyrke. Det var egentligen min jobblördag i lördags men min kollega ställde upp och jag fick min semesterdag. Tack, Sofie!


I Östhammar fick vi träffa, förutom syster yster, hennes sambo samt enda kvarboende sonen som är 15 år, även den äldste sonen med fästmö och deras son, 2 år och hur mysig som helst! Mellansonen är ute på en jorden-runt-resa... här och där: henniealex




Plockar kottar med mamma och farmor

Vill ha barnbarn! Kom igen, ungar!


Ja, vad gjorde vi då?


Vi åt, och så åt vi...drack vin, åt lite mer....sov ett tag, åt, åt, gick till en lekpark, åt, fikade, gick till en scoutstuga och skottade snö med lillfisen, hem igen och åt, drack vin, åt, drack mer vin....sov....åt igen, åkte till Öregrund och turistade, åt, var ute och gick, åt igen...drack vin, drack vin, skippade middagen men åt en liten buffé senare.


Och så åt vi.....




En finsk påskdessert som bäst kan beskrivas som skokräm med grädde. Råg och apelsin/pomerans är de framträdande smakerna. Antingen tycker man om det eller så gör man det inte. Hos oss var det ungefär jämnt fördelat, några åt med förtjusning, några åt inte alls - det finns nämligen inget mellanting där. Antingen - eller....punkt slut.


Jag tycker det är supergott och det hörer påsken till! Kanske måste köpa hem en låda och ha i veckan? Sambon äter det inte så jag får ha det ifred. Nackdelen är att magen reagerar och memman passerar matsmältningssystemet totalt oförändrad. Ser likadan ut i andra änden, så att säga...


Nog med skitprat.


Nu sitter jag här, huset sover....bonusdottern passar på att sova ut innan hon ska hem till sin verklighet i morgon och sambon passar får och lamm i tidig morgonstund och får ta igen sig när han kan, likt de flesta småbarnsföräldrar.


Så är det, livet rullar på.....





Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards