annelise

Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av annelise - 30 augusti 2011 13:19

"Vad skulle du göra om du hade massor med pengar?"


Vinna är ett bra sätt - betala skatt och sen ha resten kvar. Ärva - inte bra, för då måste någon dö, och det är inte så skoj och framförallt inte det man vill. Jobba - ja, om man är frisk och har ett bra jobb, små utgifter och möjlighet att spara, eller skaffa aktier och fonder.


Funderar lite hit och dit och första tanken är förstås "hur mycket?" Det har en viss betydelse....några hundratusen - ja, betala av lån mm och sen leva ungefär som vanligt, kanske kosta på sig en resa eller en bättre bil.


Några miljoner - hmm....ja, allt ovanstående, samt att kanske hjälpa barn och bonusbarn. Men, någon sa nån gång att man inte ska önska pengar för att ge bort - för då är intentionen att man inte vill ha dem själv i alla fall och då får man inga.


Ska då intentionen vara att bara jag minsann ska ha massor med pengar och bara vältra mig i? Eller kan jag lura Universum på det viset och sen, när jag väl får alla dessa miljoner ändå dela med mig?


För visst vill jag dela med mig - man kan inte bo i mer än ett hus eller köra mer än en bil i taget. Vad behöver man egentligen?  Trygghet är tak över huvudet, värme, mat och kärlek. Trygghet för mig är också att kunna betala mina räkningar och få lite över varje månad. Inte behöver jag några mängder med pengar......men lite mer än jag har nu skulle vara välkommet!


Kom igen, Universum!


 

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards