annelise

Alla inlägg den 11 november 2012

Av annelise - 11 november 2012 10:39

Bara att erkänna - grundlurad vid bilköpet i höstas...


Vårt trogna Opel som gått genom besiktning efter besiktning utan anmärkning valde att halvt ge upp, ja, jag skriver halvt eftersom den visserligen gick att köra men behöver åtgärder för närmare 7000:-. I hastigheten och i desperat behov av transportmedel blev det ett ogenomtänkt köp av en bil i Matfors av två unga killar, som ljög oss rakt upp i ansiktet.


Lite erfarenhet har jag av bilar, jodå, jag vet vad jag ska titta efter och vad som ska kollas...men i stressen av att snabbt hitta en ny bil glömde jag kolla vissa enkla saker som man tror är självklara. Fanskapet går inte att låsa och bakluckan är väldigt impulsiv och opålitig - ibland funkar den, ibland inte.


Men okej, det må vara en sak.


Men vi hörde att avgassystemet lät - och frågade förstås....Nej, det har jag bytt, svarar killen. Det har vi fått svetsa en gång.


Hmm...olja runt topplocket...Nej, jag spillde när jag fyllde senast....Nu står den hos sonen och vi törs inte köra för oljelampan lyser konstant.


Lögn, lögn och förbannad lögn. 


Ja, jag är naiv, godtrogen och tror alla om gott....Befintligt skick blev en dyr läxa denna gång. Må karmalagen träda i kraft!


Kosta på Opeln? Mja, den är gammal och kan vara på fallrepet ändå...Det finns en bil i Övik för 16000:- som säljes av en pålitlig vän - men inte har jag de pengarna inte....


Så är det - nån som har en bil att GE bort...? ;-)

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards