annelise

Alla inlägg den 29 december 2009

Av annelise - 29 december 2009 09:14

Ibland undrar jag om jag är en anakronism, en kvarleva från forntiden? Och man låter som en gnällig gammal 100-åring...."På min tid" var det minsann så och si....


Men allvarligt.....är det något konstigt med vintrarna nuförtiden? Snö, is, kyla....är det inte det som är vinter? Varför alla dessa rubriker i tidningarna, speciellt Aftonbladet som tycks ha gjort det till sin uppgift i världen att skapa skandalrubriker om allt....Extremkyla (-25, ha, ingenting!) Ishalka eller snöhalka på vägarna - so what? Varning klass I, klass II eller, i värsta fall, klass III - hjälp...  


Tyvärr, folk, ta eget ansvar! Klä på er, ha riktiga skor - det blir inte varmare för att man klagar. Eller för all del, stanna inne då, om det är nödvändigt.


Anpassa hastigheten! Åker man av vägen har man kört för fort, punkt. Att skylla på Vägverket eller regeringen eller Gud själv lär inte hjälpa.


Hur svårt kan det vara?


Det är vi som lever i och av naturen, inte tvärtom, och ju mer vi försöker ändra naturen, ju mer får vi tillbaka.


Gilla läget! Det är vinter nu och den är så här! Just idag är det kallt och mycket snö.


Och jag hoppas jag inte kör av vägen idag, nu när jag varit lite kaxig....  


 



Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards