annelise

Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av annelise - 1 oktober 2010 14:24

Var på möte igår....folk tycker jag mailar mycket?


Jag som tycker det är så behändigt med mail - man når många samtidigt, man kan säga allt man behöver, man kan svara direkt.


Jag har sagt det förut, jag är utbränd och min hjärna håller inte för all information. Att ringa är jättejobbigt, jag sitter ofta och hoppas att folk inte ska svara när jag ringer....jag har svårt att höra, svårt att koncentrera mig och glömmer oftast en del jag tänkt fråga om.


Ett mail hinner jag läsa och tänka igenom innan jag skickar, och reflektera över om jag fått med allt och på det sätt jag vill.


Däremot har jag en tendens att svara på allt och vilja förklara och reda ut för mycket, vilket är en konstruktiv kritik jag kan ta till mig. Men att som nu, bli tvungen att ringa i tid och otid, nej, det känns inte bra. Jag vill ha respekt för mitt tillstånd likaväl som andra. Det känns inte bra, det gör det inte.


En vän till mig fick höra att "åh, vad du sitter mycket vid datorn, hur orkar du?" och hon svarade som jag också känner - datorn är avkoppling för mig, och ett medel att kommunicera med de jag annars inte orkar ringa eller träffa IRL. Jag har också fått pikar om "fyrkantiga ögon" och annat skämtsamt (?)


Alla kollar inte mailen så ofta - fine, det är okej, men låt mig vara okej då! Varför ska det ena vara sämre än det andra? Det handlar ju om olikheter! Vi gillar ju olika, gör vi inte?


För den som undrar, nej, jag har inte tagit illa upp, jag bara reflekterar och det bottnar i att jag inte själv kan stå upp för vad jag tycker och säga ifrån - utan jag finner mig i det andra säger.


Och då får jag ha det som jag har det.....




Nya känslor? Ja, kanske det är det som behövs....





Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards