annelise

Alla inlägg den 10 februari 2010

Av annelise - 10 februari 2010 11:11

Tomt...


Tomt papper, tomt huvud


Har läst lite bloggar men här fattas inspirationen idag. Det finns mycket att skriva om men en del är för privat, en del handlar om andra.


Måste träna på att säga nej.....läste en gång för länge sen Cecilia Hagen, som då var krönikör i Expressen, om en övning som går ut på att man ska ställa sig framför en spegel, se sig själv rakt i ögonen och säga högt och tydligt - nej, neeej, NEJ!


En god vän påpekade att man ska lära sig säga nej för att sedan kunna säga ja.


Jag brukar själv uppskatta de som säger nej, för då kan jag lita på dem när de säger ja.


Varför kan jag inte det själv då?


Säger jag ja, när jag faktiskt borde säga nej, får jag stå för det, bita i det sura äpplet och kan inte skylla på någon annan än mig själv.


Hädanefter ska jag bara säga nej, nej, nej, nej, nej......


och till sist, JA, gärna!


 

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards