annelise

Alla inlägg den 26 februari 2010

Av annelise - 26 februari 2010 07:29

Man lär sig nåt nytt hela tiden. Dagens läxa är hur olika människor kan se på samma sak.


Den jag ser som en människa som är villig att ställa upp och arbeta ideellt och engagerat för en förening, ser andra som en människa som bara är ute efter makt. När jag febrilt försöker lösa en situation som jag i viss mån är ansvarig för, får jag höra att jag handlat som en "envåldshärskare". I det fallet är jag också "köpt" av den personen som är "ute efter makten".....påstås det.


Människor gräver i andra människors förflutna för att få fram bevis på "oegentligheter" som inte är relevanta idag. Varför gör man så?


Men oh, nej, det är inte alls skitprat de håller på med.....nejdå!


Jag försöker lyssna, men inte ta åt mig. Min åsikt är lika mycket värd som deras, min värdegrund har samma stabilitet som deras. Eller mer, i detta fallet! För min värdegrund bygger på att alla är lika värda och oavsett vad, är man värd massor med "andrachanser".


Vad är det som händer? Det har hänt mig förut, det vet ni som följer min blogg men den här gången tror jag att jag klarade testet, i alla fall bättre än förra gången.


Men nu är jag färdig med denna förening, jag måste ju sitta kvar året ut på min "demokratiskt" genomröstade post, men kommer att försvinna som en avlöning så fort jag bara kan.


Mitt liv är så här, förändringar hela tiden och snabba sådana. Jag går in i något och engagerar mig och så, pang, sitter någon däruppe och bockar av i en lista: Check, nu har hon gjort det....Nästa! Ibland lämnar jag själv, av egen vilja, ibland blir det som det blivit nu. I några fall har det varit ännu mer dramatiskt!


Mitt liv är alltid mer eller mindre i gungning men för varje erfarenhet, som den här, blir min grund och mina rötter starkare. Trädets krona vajar i vinden men jag står banne mig stadigt, i mig själv, i mina vänner och min familj. Framförallt står jag fortfarande för det jag tror på!


Igår eftermiddag var det skönt att få åka ner till Sundsvall och ett möte i en annan förening, med seriösa, kreativa människor, ingen maktkamp, inget skvaller utan ärlighet och humor och uppskattning!


Då mår jag bättre och kan se tiden an med mer tillförsikt. Nu ska min energi gå i första hand till mig själv och det jag mår bra av, och därmed också till min familj som får en gladare Annelise att leva med.


I helgen är det berättarfest i Härnösand....

http://st.nu/kultur/1.1838864-berattarfest-i-dagarna-tre


Och idag snöar det igen! Bilden är från ifjol men det ser likadant ut i år!


 



Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards