annelise

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av annelise - 20 februari 2010 16:05

Vad mycket man hinner tänka när man reser, tänker man på när man kommit hem. Bara en så´n sak som att flyga. Detta stora, tunga plan som bara drar iväg rätt upp i molnen och man sitter och tittar på medpassagerarna och tänker att det kanske är dessa människor jag ska tillbringa mina sista minuter i livet med. Den tanken var inte så stärkande så jag slutade tänka den.


När man flyger mellan Sundsvall och Stockholm hinner man inte mer än upp förrän man ska ner. På nervägen var vi en timme försenade pga väder och avisning och blev bjudna på kaffe. De stackarna i kabinpersonalen hann bara springa med kaffevagnen, så var det dags att springa och plocka bort och - fasten seatbelts.


Gissa vem som inte flyger så ofta? Inrikes har jag väl inte flugit sen jag var i Kiruna på skidinstruktörsutbildning och när var det? 1994-1995? Typ?


Men det har varit modevecka i Stora Hufvudkommunen och eftersom min chef har den inställningen att all personal ska vara delaktig så får vi turas om att åka med på mässor och annat. Och nu var det min tur, jag, på modemässa, jag som är tidlös i min klädstil och modern ungefär vart tionde år.


Men nå´t har jag lärt mig på de 1,5 år jag jobbat på FinInunder, om BH-ar, uppbyggnad, modeller och hur de ska sitta på alla de olika storleker och former som vi kvinnor kan uppvisa. Framförallt hur viktigt det är, för hållning, balans och självkänslan att vara kvinna och vara stolt över de tuttar man har. Det finns så mycket man kan göra utan att ta till kniven! Plastikkirurger, släng er i väggen!


På en stor branschmässa som den här, är det köparens marknad. Säljarna slår gärna knut både på sig själva och alla andra för att vi ska köpa in deras varor. Chefen hade bokat in oss på olika märken, dels på mässan, dels fick vi komma till några företag på kvällstid, och vi fick privata visningar med modeller, vi fick prylar, pennor, mappar, kataloger och bjöds på kaffe, vatten, vin, öl, snacks, godis, ost, oliver, kex....Märkte att tapenade är lite trendigt...gott är det också!


Vi har vissa basmärken vi håller oss till men det kommer hela tiden nyheter, innovationer och färger och modeller i allt! Det är så mycket snyggt! Mycket allvar också eftersom vi också säljer mycket till bröstopererade kvinnor och då pratar jag inte i första hand om skönhetsoperationerna.


Så, det blev sena kvällar, tidiga morgnar, mycket vin och mycket intryck! Flygresa, hotell och god mat.....kort sagt, intensivt men fantastiskt roligt!


 

Innan nå´n säger nå´t vill jag meddela att jag medvetet valt en otydlig bild, vill varken lämna ut märket eller säljaren.....

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards