annelise

Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Etik och häxeri

Av annelise - 21 februari 2010 16:24

Varje dag lär man sig något. Idag har jag lärt mig något....jag har lärt mig att lita på mig själv.


En regel för spåtanter är att inte komma med dåliga nyheter. Istället för att skapa oro, kan man visa på utvägar. Men om man är osäker på sig själv är det lätt att ta den enkla vägen och välja att inte oroa alls.


Nu har jag lärt mig att jag ska varna. Det jag ser, det ser jag och jag ska inte komma med dåliga nyheter, jag ska varna så att de dåliga nyheterna kan undvikas.


Nu gick det bra ändå, jag varnade men inte tillräckligt tydligt. Dock blev det inga personskador. Men läxan jag fått är att jag ska lita på det jag ser ska hända och inte linda in det, eller misstro mig själv.


I övrigt en slö söndag, en genomförkyld sambo som inte är till någon glädje för någon just nu (men han är det annars!) -19,6 grader ute och snöstorm....


Dagen har ägnats åt slötittande på "The Commitments" (i övrigt en bra film, med en massa bra musik, har bara sett den ett antal gånger), slösittande framför datorn och persedelvård, tvätt, strykning, undanhängning mm....


Jo, och jag har bakat en kaka, med vinbär och hallon och doften minner om sommardagar....det känns så långt dit, med snöstorm och 19 minusgrader och vänner som kört in i en plogbil för att de envisades med att köra Göteborg-Övik i ett sträck i klass-2-väder.


Och trots spåtantens varning, för hon var inte tillräckligt tydlig!


 


 
 
Lie

Lie

22 februari 2010 15:14

Förstår att det är en "delikat" avvvägning... dels att lita på sin intuition och förmedla, även sånt som känns obehagligt att säga... Men... det är ju alltid den det gäller, som tar beslutet... Du varnade och de lyssnade inte ordentligt. Kanske dom behöver lära sig det?

Du har i alla fall kommit ett steg närmare, att ha tillit till din egen förmåga :-)

http://liesblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annelise - 6 september 2016 19:33


Det var ett tag sedan... Long time, no writing...   Sist skrev jag om min förra chef som vågade tro på mig, utbränd gammal käring. Dock nådde hon inte ända fram, trots att hon nog ville. Inget fast jobb, bara förlängning på förlängning och en lön...

Av annelise - 28 februari 2016 16:54


  Vet ni, jag har helt slutat söka jobb. Det är ingen idé för någon som jag. Äldre, med en sjukdomshistoria bakom mig.   Men har ni tänkt på en sak, ni arbetsgivare?   I min ålder vabbar man aldrig. I min ålder har man rätt lång arbetsli...

Av annelise - 13 oktober 2015 08:09


  Nobelpriset i medicin går till alla kämpande sjuk- och undersköterskor på våra sjukhus.   Nobelpriset i ekonomi tilldelas alla ensamstående mammor som får barn- och underhållsbidraget att räcka till en ständigt växande, krävande barnaskara va...

Av annelise - 21 mars 2015 10:41


Ja, jag vet att det här är negativt. Men så här känns det nu och det tänker jag skriva om. Oavsett alla förståsigpåare, besserwissers och förespråkare av attraktionslagen. Nej, tanken skapar inte allt. Nej, det går inte att tänka sig frisk. Nej, det ...

Av annelise - 22 januari 2015 10:16


I barndomslandet lekte vi jämt. Vi var ute jämt. Hade vi roligt jämt? Nej, kanske inte. Det var inte så roligt när man inte fick vara med.    Så känner jag litegrann nu. Faktiskt. Jag får inte vara med. Inte på jobbet där man nu planerar för utve...

Presentation


Varav hjärtat är fullt, därom talar munnen - eller i detta fall - tangentbordet!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards